ททท. เร่งขับเคลื่อนตลาดมุสลิม ยกระดับประเทศไทยให้ได้มาตรฐาน
Global Muslim Tourism Index (GMTI) วันนี้ พร้อมเต็มที่
อิหม่ามธนารัช วัชระพิสุทธิ์ มิหม่ามประจำมัสยิดฮารูน และคณะกรรมการอิสลามประจำกรุงเทพมหานคร เข้าพบนางสาวฐาปนีย์ เกียรติไพบูลย์ ผู้ว่าการการท่องเที่ยวแห่งประเทศไทย (ททท.) พร้อมด้วยนายศิริปกรณ์ เชี่ยวสมุทร รองผู้ว่าการด้านตลาดยุโรป แอฟริกา ตะวันออกกลาง และอเมริกา และนายฉัททันต์ กุญชร ณ อยุธยา รองผู้ว่าการด้านตลาดเอเชียและแปซิฟิกใต้ เพื่อหารือแนวทางการประชาสัมพันธ์การท่องเที่ยวเชิงวัฒนธรรมอิสลาม เมื่อวันก่อน 15 กุมภาพันธ์ 2567
โดยมีมัสยิดที่มีสถาปัตยกรรมอันสวยงามเป็นแหล่งท่องเที่ยวแห่งใหม่ (Mosque Tour) ในกรุงเทพมหานคร โดยกำหนดให้มัสยิดฮารูน และที่อื่นๆ รวม 10 แห่งเป็นเส้นทางนำร่อง ให้ได้มาตรฐานการบริการของ Muslim Friendly Tourism (MFT) และ Muslim Friendly Tourism and Hospitality (MFTH)
มีวัตถุประสงค์เพื่อยกระดับประเทศไทยให้ได้มาตรฐาน Global Muslim Tourism Index (GMTI) เทียบเท่าระดับโลก และส่งเสริมให้นักท่องเที่ยวชาวมุสลิมเดินทางเข้ามายังประเทศไทยในช่วงเทศกาลรอมฎอน
โดย Mosque Tour จะเริ่มทำการประชาสัมพันธ์ในช่วงงานส่งเสริมการขายด้านการท่องเที่ยว ITB Berlin 2024 ณ กรุงเบอร์ลิน สหพันธรัฐเยอรมนี ระหว่างวันที่ 5-7 มีนาคม 2567 และ ททท. จะนำเสนอเส้นทางนี้ในช่วง Post Tour ของการจัดงาน Thailand Travel Mart (TTM+ 2024) ที่จะจัดขึ้นระหว่างวันที่ 5-7 มิถุนายน 2567 ณ จังหวัดพังงา
TAT speeds up drive to attract the Muslim market and raise Thailand's rankings in Global Muslim Tourism Index (GMTI).
On 15 Feb. 2024, I met with Imam Thanarat Watcharaphisut, Imam of Haroon Mosque and Head of International Relations at the Islamic Committee of Bangkok, to discuss the launch of "Mosque Tours" at 10 places of worship across Bangkok for public visitation during the Islamic fasting month of Ramadan and over the Eid Ul Fitr holiday. Joining me at the meeting were Mr. Siripakorn Cheawsamoot, Deputy Governor for European, African, Middle Eastern and American Markets and Mr. Chattan Kunjorn Na Ayutthaya, Deputy Governor for Asian and South Pacific Markets
This will be the first time such tours will be introduced in Thailand, open for both Muslim and non-Muslim visitors. To be officially launched in March 2024, they will help diversify Thailand's cultural attractions and solidify our image as a peaceful, friendly country open to people of all faiths and beliefs
We hope it will encourage Muslim tourists to travel to Thailand during the Ramadan fasting month and celebrate Eid Ul Fitr with us. The project will also generate jobs and income among the Thai-Muslim communities, especially the hundreds of mom-and-pop vendors who sell food and many other products in the areas around the mosques
Details of the Mosque Tours are now being finalised. They will be in accordance with the service standards of Muslim Friendly Tourism (MFT) and Muslim Friendly Tourism and Hospitality (MFTH), and help raise Thailand's ranking in the Global Muslim Tourism Index (GMTI) standards
The TAT will also publicise the Mosque Tour during the ITB Berlin, the world's largest travel trade show, between 5-7 March 2024. We will also offer these tours as post-tours for buyers and media attending the Thailand Travel Mart (TTM+ 2024) between 5-7 June 2024 in Phang Nga Province
#AmazingThailand
#MeaningfulRamadan
#MuslimFriendlyTourism
#PASSTAT
#subculturemovement
#MuslimFriendlyDestination
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น